Köpvillkor

När du handlar hos WaxRelief bekräftar du att du har tagit del av och accepterat våra villkor för köp, leverans, ångerrätt och hantering av personuppgifter. Om du har några frågor, funderingar eller om något inte känns rätt med din beställning är du varmt välkommen att mejla oss på info.waxrelief@gmail.com. Ange gärna ditt namn, ordernummer och beskrivning av ärendet så återkommer vi så snabbt vi kan.

Efter att du slutfört din beställning får du en bekräftelse skickad till den e-postadress du angav vid köpet. Där framgår alla detaljer kring köpet, inklusive produktinformation, pris, leveransuppgifter och betalningssätt. Kontrollera gärna uppgifterna direkt. Skulle något inte stämma, kontakta oss omgående så vi kan rätta till det.

Vi samarbetar med utländska leverantörer vilket innebär att våra produkter skickas direkt från lager utanför EU. Leveranstiden är vanligtvis mellan fem och tolv arbetsdagar, men kan i vissa fall förlängas något på grund av hög arbetsbelastning hos fraktbolag eller andra faktorer vi inte kan styra över. Observera att ordrar som läggs under helg hanteras tidigast nästkommande vardag. Om leveransen försenas utan förvarning från oss är du välkommen att höra av dig så undersöker vi ärendet.

Eftersom varorna levereras från ett land utanför EU tillkommer det inte någon svensk moms vid köptillfället. Du som kund blir juridiskt sett importör av varan och ansvarar själv för att betala eventuell importmoms, tullavgifter eller andra skatter som kan tillkomma i samband med införsel till Sverige. Dessa kostnader faktureras vanligtvis direkt från transportören och ingår inte i det belopp du betalat till WaxRelief. Vi rekommenderar att du informerar dig om gällande regler hos Tullverket om du är osäker.

Om du har ändrat dig efter genomfört köp gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med svensk lag, räknat från den dag du tagit emot din produkt. För att använda din ångerrätt kontaktar du oss via e-post med tydlig information om vad du vill returnera och ditt ordernummer. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att varan kommer fram i oskadat skick, helst i originalförpackning. Om produkten har hanterats mer än nödvändigt kan vi dra av en värdeminskningskostnad från återbetalningen.

Vi vill samtidigt uppmärksamma dig på att vissa produkter är undantagna från ångerrätten. Det gäller exempelvis hygienartiklar där förpackningen brutits eller varor som på något sätt inte längre kan anses hygieniska. Detsamma gäller specialtillverkade produkter och tjänster som redan har utförts. Vid osäkerhet är du alltid välkommen att kontakta oss innan köp.

Vi kontrollerar alla produkter noggrant innan leverans. Skulle något mot förmodan vara defekt, trasigt eller felaktigt levererat vill vi att du kontaktar oss direkt så vi kan hjälpa dig. En reklamation ska göras så snart felet upptäcks. Beskriv problemet så tydligt som möjligt och bifoga gärna bilder om det hjälper att illustrera felet. Vid godkänd reklamation står vi självklart för returkostnaden. Om produkten visar sig vara utan fel enligt gällande konsumentlagstiftning förbehåller vi oss rätten att avslå reklamationen. I sådana fall står du själv för eventuell returfrakt. Vi följer rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden vid tvister.

WaxRelief ansvarar inte för eventuella skador som kan uppstå indirekt i samband med användning av produkten. Vi friskriver oss även från ansvar vid omständigheter som ligger utanför vår kontroll, exempelvis transportförseningar, naturkatastrofer, strejker eller andra händelser som klassas som force majeure.

Alla produktbilder och beskrivningar på vår webbplats är avsedda att ge en så rättvisande bild som möjligt. Färger och detaljer kan dock variera något beroende på skärm och belysning. Vi reserverar oss även för eventuella skrivfel, slutförsäljning eller förändringar i produktutbudet.

Webbplatsen använder cookies i syfte att förbättra din användarupplevelse. Cookies är små textfiler som lagras i din webbläsare för att hemsidan ska fungera smidigt. Du kan själv justera inställningarna i din webbläsare om du inte vill tillåta cookies.

När du handlar hos oss godkänner du samtidigt att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsförordning (GDPR). Vi samlar bara in den information som är nödvändig för att kunna leverera din beställning, ge dig kundservice och – om du så önskar – skicka ut nyhetsbrev eller kampanjer. Den information vi behandlar kan inkludera namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Uppgifterna lagras inte längre än nödvändigt och vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan rättslig grund.

För betalning samarbetar vi med Klarna. Vid fakturaköp behandlar Klarna även ditt personnummer. När det gäller leverans delas dina kontaktuppgifter med fraktbolaget (exempelvis Postnord) för att de ska kunna leverera paketet till dig och skicka aviseringar. Har du valt att prenumerera på nyhetsbrev kan viss information delas med vårt e-postverktyg (Klaviyo) i syfte att anpassa erbjudanden till dig.

Du har rätt att när som helst begära utdrag på vilka personuppgifter vi har om dig, be oss rätta felaktigheter eller helt radera uppgifterna – så länge det inte strider mot exempelvis bokföringslagen. För begäran eller frågor kring detta kontaktar du vår kundtjänst.

WaxRelief är inte en medicinteknisk produkt enligt EU:s MDR-reglering. Produkten är utformad för egenvård och personlig hygien, inte som ersättning för medicinsk diagnos eller behandling. Vid obehag, smärta eller andra öronrelaterade problem bör du alltid konsultera legitimerad sjukvårdspersonal innan du använder produkten. Resultatet kan variera från person till person och användning sker alltid på eget ansvar. Om du upplever obehag bör du genast avbryta användningen.

Alla uttalanden, bilder och illustrationer på webbplatsen är av illustrativ karaktär. Recensioner som visas kommer från verkliga användare, men delar av innehållet – såsom namn och bilder – kan vara modifierade för att skydda individens integritet.

Vid eventuell tvist som inte går att lösa via vår kundtjänst har du som konsument rätt att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Du kan även använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning online om du bor i ett annat EU-land än Sverige. Vi följer alltid beslut från ARN eller motsvarande instans.

Genom att slutföra ett köp på www.waxrelief.se godkänner du dessa villkor i sin helhet, inklusive vår leveranspolicy, integritetspolicy och returinformation. Villkoren kan komma att ändras löpande utan förvarning. Den version som gäller vid beställningstillfället är den som är aktuell för ditt köp.